Marketing internetowy to proces pozyskiwania ruchu na stronę lub do mediów społecznościowych i przekształcania go w sprzedaż. Jest to termin ogólny dla tysięcy różnych działań marketingowych, ale w istocie chodzi o ukazanie firmy przed ludźmi, którzy są zainteresowani tym, co mamy do zaoferowania.
Jakie są sposoby marketingu internetowego?
Istnieją niezliczone sposoby, aby uzyskać określony efekt: uzyskać nowych klientów, zdobyć więcej odwiedzających lub zbudować społeczność. Dwa najbardziej podstawowe sposoby są poprzez płatne reklamy i optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO).
Płatna reklama może być podzielona na dwie kategorie: reklama display i reklamy pay-per-click (PPC).
Reklama wyświetlana jest po zakupie miejsca na reklamę na innych stronach internetowych. Te witryny następnie służyć reklamy do ludzi, którzy odwiedzają je – chociaż można kierować reklamy na podstawie wszelkiego rodzaju czynników, w tym płci, wieku, lokalizacji, zainteresowania i więcej.
W modelu pay-per-click płaci się za każde kliknięcie na reklamę. Możesz licytować na słowa kluczowe, które uważasz, że ludzie szukają w Google, Yahoo lub Bing – na przykład, „najlepszy papieros elektryczny” lub „domy w Warszawie na sprzedaż”. Kiedy ktoś wpisuje jedno z tych słów kluczowych w wyszukiwarce, ich wyszukiwanie jest dopasowywane do słów kluczowych znajdujących się w Twojej ofercie. Reklama najlepiej opłacona wygrywa, a osoba jest kierowana do Twojej witryny.
Innym sposobem marketingu internetowego jest SEO, które obejmuje takie rzeczy jak badanie słów kluczowych, optymalizacja on-site, link building, content marketing, media społecznościowe i inne, takie jak poczta pantoflowa (marketing szeptany).
Istnieją również inne metody marketingu online, w tym e-mail marketing, content marketing, blogowanie, video marketing, marketing społecznościowy i marketing wirusowy. Warto zapoznać się z nimi wszystkimi, aby połączyć je i wygenerować skumulowany efekt w postaci tysięcy odwiedzin sklepu czy artykułu.
Istotny jest „szum o marce”. Można go wywołać stosując influencer marketing będący praktyką polegającą na wykorzystywaniu wpływowych osób lub osobowości na swoją korzyść – do sprzedaży lub promocji produktów. Influencer może być celebrytą, sportowcem, pisarzem, etc., ale jeszcze większą zaletą jest to, że są oni już zaufani przez swoich zwolenników (followersów).
Znana osoba popierająca Twoją markę nie jest jedynym sposobem, aby influencer marketing zadziałał. Możesz również zapłacić influencerowi za promowanie Twojej marki. Wszystko zależy od influencera i rodzaju relacji, jakie ma ze swoimi odbiorcami.
Które działanie wybrać? Odpowiedź uzyskasz poprzez konsultacje marketingowe
Konsultacje marketingowe różnią się od innych form doradztwa, ponieważ dotyczą marketingu, a nie technologii, operacji czy finansów. Celem konsultacji marketingowych jest uzyskanie przez właściciela firmy, przedsiębiorcę lub członka zarządu perspektywy osoby z zewnątrz na temat ich marketingu, określenie możliwości jego poprawy oraz nakreślenie planu działania.
Konsultanci marketingowi występują w dwóch odmianach: konsultanci, którzy pracują z agencji reklamowych i konsultanci, którzy pracują w domu. Zadaniem obu jest pomóc firmom w opracowaniu strategii marketingowych i opcjonalnie w ich wdrożeniu.
Poza marketingiem, konsultanci marketingowi z wykształceniem biznesowym często specjalizują się w innych dziedzinach, takich jak finanse, operacje, technologia, zasoby ludzkie itp.
Żadne dwie konsultacje marketingowe nie są dokładnie takie same, ale każda z nich zwykle przebiega według tych samych ogólnych kroków. Niektóre konsultacje koncentrują się na krótkoterminowych celach sprzedażowych, podczas gdy inne skupiają się na długoterminowej rentowności. Niektórzy klienci szukają natychmiastowych rezultatów, podczas gdy inni chcą położyć fundamenty pod przyszły wzrost. Niezależnie od celów, konsultant powinien je jasno wyartykułować w trakcie konsultacji.