Kiedy ktoś wspomina o burakach, pewnie myśli o korzeniach, ale pyszne liście zyskują coraz większą popularność. To pożywne warzywo jest łatwe w uprawie i niedrogie w zakupie. Buraki są jednymi z pierwszych warzyw, które trafiają na targowiska rolników, ponieważ dobrze rosną w niskich, wiosennych temperaturach i są gotowe do zbiorów w mniej niż dwa miesiące po posadzeniu. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o korzyściach płynących z zielonych liści buraczanych.

Czym są liście buraczane?

Liście buraczane to liście, które rosną tuż nad korzeniami buraków. Niektóre odmiany buraków, takie jak Green Top Bunching, zostały opracowane właśnie do uprawy liści. Ulistnione wierzchołki buraków można również zbierać ze standardowych odmian buraków, takich jak Early Wonder i Crosby Egyptian. Przy uprawie buraków tylko dla zieleni, należy rozsiać nasiona w odległości 1,5 cm. i nie przerzedzać ich.

Czy liście z buraków są jadalne?

Zielenina buraczana nie tylko jest jadalna, ale jest dobra dla zdrowia. Korzyści z jedzenia zieleni buraczanej obejmują obfite ilości witamin C, A i E. W kubku gotowanej zieleni buraczanej znajduje się 30 procent zalecanego dziennego spożycia witaminy C.

Zbieranie liści buraczanych

Możesz zebrać liście buraków a następnie na później zachować korzenie. Wystarczy przyciąć liść lub dwa z każdego buraka, pozostawiając od 1,5 do 2,5 cm łodygi przymocowanej do korzenia. Przy jednoczesnym zbiorze buraków i korzeni, należy jak najszybciej usunąć zieleninę z korzenia, pozostawiając około 2,5 cm łodygi na każdym korzeniu. Jeśli zielenina pozostanie na korzeniu, korzeń stanie się miękki i nieosłonięty. Zieleń buraczana jest najlepsza przy zbiorze tuż przed użyciem. Jeśli musisz ją przechowywać, opłucz i osusz liście oraz umieść je w plastikowym worku w szufladzie na warzywa w lodówce.

Jak używać liści buraczanych?

Liście buraków stanowią pikantny dodatek do sałatek, a w połączeniu z serem feta i orzechami świetnie smakują. Aby ugotować zieleninę buraczaną, gotuj ją w kuchence mikrofalowej przez siedem do dziesięciu minut. Na specjalny poczęstunek należy ją podsmażyć w niewielkiej ilości oliwy z oliwek z rozdrobnionym czosnkiem.